Vi har under mer än 10 år arbetat tillsammans med Bergendahls och i synnerhet City Gross. Genom ett tight samarbete med deras inhouse byrå har vi tagit fram otaliga reklamkoncept, butikskoncept, design, filmer, digitala kampanjer m.m. Nedan följer några exempel vi är extra stolta över...
Färskvarubutiken
En kampanj där City Gross viskade sig från sin bästa sida och levererade färskvaror både via radio, print, utomhus och digitalt. Allt med målsättningen att gå från att ”bara” ha hög kännedom till att skapa en tydlig image av att City Gross är färskvarubutiken, upptäck City Gross du med!
Förmånskort och inspiration i handen (appen)
City Gross har lanserat sin nya App. Vi har varit rådgivare för appens grafik och jobbat fram lanseringskampanjen utifrån appens viktigaste funktioner. Dessa valde vi att visa och beskriva med fyra inspirerande visuals: Erbjudande, recept, butiksvarv, stämpelkort och förmånskort.
Grilla godare
Rub, glaze och marinad i alla ära, men allt börjar med råvarorna. Och just råvarorna (med det fantastiskt butiksstyckade svenska köttet i spetsen) är något vi under åren hjälpt City Gross bli kända för. Med den kampanjidén tog vi fram reklamfilmer, ett magiskt grillmagasin med både kunskap och recept, butiksmaterial och digitala enheter, allt för att hjälpa svenska folket att bli grillmästare!
Vitaminshoppen
Frukt- och Gröntavdelningen är nr 1 vid val av butik. City Gross behövde bli duktigare på att lyfta avdelningen. Och tjäna mer pengar.
1. Koncept skulle inspirera och förmedla kunskap utan pekpinnar.
2. Fem nedslag/år; Nystart, Grilla Grönare, Skolpigg, Skördefest, Grönt på Julbordet.
Sagt och gjort. Resultat:
Försäljningsökning på drygt 12% efter kampanj 1, som håller i sig.